Het Deense leven begint - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Michelle Seldenthuis - WaarBenJij.nu Het Deense leven begint - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Michelle Seldenthuis - WaarBenJij.nu

Het Deense leven begint

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 Februari 2018 | Denemarken, Århus

De lessen op school zijn een kleine week aan de gang en dat betekent dat ik nu ook al mijn klasgenoten heb ontmoet. We hebben een ontzettend leuke groep met veel ondernemende meiden (en drie jongens). Omdat iedereen graag optimaal wil genieten van het leven hier doen we zo veel mogelijk samen buiten school. Vooral het samen eten in één van de gebouwen op de campus is fijn om te doen. We bespreken ons leven hier en de lessen die we volgen op school.

Er zitten nogal wat verschillen tussen hoe de mensen uit verschillende landen het onderwijs ervaren; de Noren wennen bijvoorbeeld veel sneller aan de colleges dan wij Nederlanders. Het eerste prominente verschil dat tot nu toe opvalt is de aandacht die wordt besteed aan skills zoals groepswerk en peer assessment. Dit wordt uitgebreid uitgelegd in presentaties en dat is nogal wat anders dat het 'zelf doen' dat ik vanuit Windesheim ken.

Op dit moment vind ik alles nog geweldig en gaaf en kan ik niet anders concluderen dan dat ik in de 'honeymoon'-fase van het culture shock model zit. Voor mezelf is het lastig in te denken dat er een moment komt waarop ik me ga ergeren aan verschillen met thuis en heimwee krijg. Misschien komt het nog voorbij, misschien niet. Voor nu kan ik volop genieten van alle nieuwe dingen die ik doe en leer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Van februari tot en met juni 2018 studeer ik voor mijn minor in Denemarken. Hier houd ik van tijd tot tijd bij wat ik meemaak.

Actief sinds 28 Jan. 2018
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 441

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 30 Juni 2018

Minor in Aarhus

Landen bezocht: